چرا علی محمد باب شیرازی، مهدی موعود نیست؟

این بار از خودمان چیزی نمی نویسیم، دو نظری که از دو نفر از دوستان دریافت کردیم را خدمتتان ارائه می کنیم:

یکی از دوستان برای نوشته (اول محرم، سالروز تولد مبشر بهائیت) نظری نوشته بود که:
آقا اینا چیه نوشتی ؟ شما چه مدرکی داری که حضرت باب مهدی موعود نیست؟

دوست دیگری در پاسخ ایشان فرموده:
دوست عزیز،
قرار بوده مهدی موعود بیاد چی کار کنه؟
بیاد کتک بخوره، توبه کنه، اعدام بشه و تمام؟
یعنی همه منتظر یک منجی اند که حتی خودش را نمی تونه نجات بده؟
مگر قرار نبوده منجی بیاد زمین را از عدل و داد پر کنه، دنیا گلستان شه، اوتوپیا و مدینه فاضله و اینا؟
اما خود آقای بهاءالله سال ۱۲۷۹ ه.ق (یعنی ۱۵ سال بعد از باب) می نویسد:
« اِنَّکَ اَنتَ یا اِلهی تَشهَدُ و تَری کَیفَ اَحاطَ الظُلمُ اَرضَکَ ودِیارِکَ بِحَیثُ لَن یُشهَد مِن اَحَدٍ آثارُ العَدلِ ( ص۱۴۶ آثار قلم اعلی جلد چهارم) و سال ۱۲۸۷ه.ق می گوید: «از اول دنیا تا حال، چنین ظلمی دیده نشده و شنیده نگشت» (مجموعه ی الواح بزرگ چاپ مصر صفحه ۱۰۵)
یعنی او هم شاکی بوده که ظلم زیاد شده ؛
پس کافیه یه کم فکر کنیم تا متوجه شیم باب مهدی موعود نبوده…

10 Comments

  1. سلام
    البته آثار زیادی که بتوان احتمال صحت دعوی سید باب را داد هم هست. شما فقط نباید مدارک مورد قبول خود را ارائه دهید. محقق تمام احتمالات را در نظر میگیرد.
    دو نفخ فی الصور در قرآن آمده.
    در احادیث به وضوح درباره آمدن فردی کوتاه قامت پس از قائم آل محمد سخن آمده.
    تمامی ادیان و بزرگان دین با مظلومیت پیش میروند نه با اسباب زور غیبی …
    کسی نگفته قائم که می آید در عرض چند دقیقه عالم دگرگون میشود.
    اینکه میگوئی خود آقای بهاءالله گفته نه نافی حرف خود اوست نه نافی حرف اسلام. آثار اسلامی از ایجاد صلح توسط قائم سخن گفته اند اما فراموش نکنید خود حضرت محمد هم همه کارها را انجام ندادند بلکه پایه ریزی اکثریت وعده های الهی را انجام دادند. پیامبر نعوذ بالله مستخدم که نیست تا همه کارها را شخصا درست کند. همگان خراب کنند که فلانی بیاید و درست کند؟!!
    بدرود.

    • سلام، اين آثار زياد را در اختيار ما هم بگذاريد، ما آن چه به دستمان مي رسد را منتشر مي كنيم نه آن چه در دست شما است و ما از آن بي خبريم، شما هم آن چه در اختيار داريد به ما بدهيد تا آن را هم منتشر كنيم.
      اولا كه كسي كوتاه قامتي در احاديث نيامده (سند بياوريد شما كه معتقد به ارائه اسناد هستيد) دوم هم چه ربطي به نا كارآمدي ظهور علي محمد باب به عنوان امام زمان دارد؟
      چه كسي از اسباب زور غيبي سخن گفت. ما گفتيم كسي كه بيايد و كتك بخورد، فلك شود و در نهايت اعدام گردد. پس از ادعا، بيشتر عمرش را در زندان بگذراند، به چه دردي مي خورد، نيايد بهتر است؟
      آيا گره اي از كار كسي باز كرد يا خدمتي به بشر كرد؟
      بله درست است، قائم كه مي آيد ظرف چند دقيقه همه چيز درست نمي شود، ولي ايشان چند دقيقه پس از ادعايش هم اعدام نشد، چند سال زنده بود و كساني چون حسينعلي بهاء و عباس افندي و بيت العدل و… همه مدعي هستند كه راه او را ادامه مي دهند، چند سال گذشته… بس نيست؟
      ما مي گوييم بها كه بشارت داده باب است، خود از ظلم و فساد پس از باب مي گويد و اين دليل بر نا كارآمدي باب است البته اگر كسي قبول داشته باشد كه باب امام زمان است.
      اگر باب بر حق بوده و بشارت بها را داده، بهاء چگونه مي آيد از بي ثمر بودن وجود باب (امام زمان ادعايي) سخن گفته است: (از اول دنيا تا به حال چنين ظلم و فسادي ديده نشده است).
      دوست عزيز، پيامبر تا جايي توانست قسط و عدل را برقرار كرد و فرموده منجي مي آيد تا همه چيز را اصلاح كنيد و زمين را از ظلم و جور پاك مي كند در حالي كه از ظلم و جور پر شده است. (فَأَخْبَرَ عَلِيٌّ ع بِأَنَّ الْقَائِمَ هُوَ الْحَادِي عَشَرَ مِنْ وُلْدِهِ وَ أَنَّهُ الْمَهْدِيُّ الَّذِي يَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً وَ أَنَّهُ تَكُونُ لَهُ غَيْبَةٌ وَ حَيْرَةٌ يَضِلُّ فِيهَا أَقْوَامٌ وَ يَهْتَدِي فِيهَا آخَرُون؛ عليّ عليه السّلام إخبار فرمود كه قائم يازدهمين از فرزندان اوست و او همان كسى است كه زمين را پر از عدل و داد مى‏كند همچنان كه پر از ظلم و جور شده باشد و براى او غيبت و حيرتى است كه اقوامى در آن گمراه شوند و ديگرانى هدايت يابند و اين امر واقع خواهد شد همچنان كه او آفريده شده است.) كمال الدين و تمام النعمه، ج 1، ص 139.

      • سلام
        این هم عرض شده بود دوباره مینویسم.
        شما فکر کردید من سلیمان نبی هستم که مالک گنجهای جهان باشم. محقق اگر در خانه بنشیند مدارک خودشان پا ندارند که به سمتش روند.
        در ضمن بارها عرض کرده ام هر چه من ندانم دلیل بر عدمش نیست.
        ((اولا که کسی کوتاه قامتی در احادیث نیامده (سند بیاورید شما که معتقد به ارائه اسناد هستید))
        حاضرید قسم بخورید فرد کوتاه قامتی که پس از قائم بیاید در احادیث نیست؟ احتمالا شما بحار الانوار و مابقی کتب حدیث را از بر دارید! بعد از جواب شما عرض میکنم. امیدوارم دوباره یک حدیث را بدون دلیل انکار نکنید.
        بدرود

        • چرا من قسم بخورم، شما ادعا می کنید، اگر بگویم در بحار الانوار جلد 13، ص 19، خط 9 نوشته فرد کوتاه قامتی پس از حضرت قائم نخواهد آمد، شما باور می کنید…

          من حدیث را بدون دلیل انکار نمی کنم، ولی حرف بی سند را چرا! کجا نوشته؟

          • سلام
            در کتاب عصر ظهور ص 200 به بعد میتوانید بیابید منبعش هم در پاورقی ذکر شده از بحار الانوار.
            البته شما رد کردید نگوئید من بی دلیل رد نمیکنم.((اولا که کسی کوتاه قامتی در احادیث نیامده (سند بیاورید شما که معتقد به ارائه اسناد هستید)) حافظ قرآن شنیده بودم حافظ کل احادیث نه.
            اگر شما آدرسی بدهید من تحقیق میکنم اگر بود قبول میکنم جایی ذکر شده اگر نبود میگویم تا اگر خطایی رخ داده اصلاح شود.
            فقط هر بار مطلبی فرمودید عرض شده منبعش کجاست و شما معمولا خود را ناقل خبر نشان دادید. اما در مقابل قبل درخواست منبع از بنده اول رد میکنید. خیابانهای منتهی به شما یک طرفه هستند؟ همواره حق به جانب شماست؟ منبع بخواهیم خطاست مطلب بگوئیم مردود است.
            بدرود

          • دوست عزیز، متاسفانه من این کتاب را ندارم، اگر می شود یا آدرس بحار که فرمودید یا بخش از متن عربی حدیث را برایم بنویسید.
            ما حافظ قرآن نیستیم، نرم افزارهای نور را داریم و آن چه را می گویید در صورت صحه به دیده منت می نهیم.
            چشم ما هم در خدمت شما هستیم.
            پیروز باشید.

  2. سلام
    من جوابی قاطع بر سوال شما داده بودم درباره کتاب عصر ظهور و مکان آن حدیث.
    خود به خود از بین رفته یا شما برداشتید؟
    اگر سهوی بوده یا عیب نرم افزار سایت مشکلی نیست اما اگر عمدی بوده منتظر جوابم.
    بدرود

    • دوست عزيز، ما چيزي براي پنهان كردن نداريم و اصولا پنهان كاري را دوست نداريم.
      دوباره آماده ديدن آن هستيم.
      در پناه حق باشيد.

  3. سلام
    نرم افزار نور چیه؟ از کجا بهش مطمئنی؟ حاوی چیه؟ ريالرآن یا احادیث یا هر دو؟
    باید جالب باشه.
    حدیثی که خواستید
    ابو بصیر از امام صادق نقل کرده عربیش را ندارم. اما در بحار آمده 52/269. نمیدانم چاپ کجا است چون تفاوت جلد و تعداد اوراق دارند مثل چاپ بیروت و چاپهای دیگر. ولی کتاب عصر ظهور در ایران چاپ شده و مقبول علما بوده.
    حدیث و روایات بسیار است. وقت خواندن هم نیست چه رسد به احاطه و فهم معنای هر یک.
    بدرود

    • مركز تحقيقات اسلامي نور، كليه كتب اسلام را دسته بندي كرده و در هر زمينه اي نرم افزاري توليد كرده است. از احاديث و كتب پس از ائمه.
      مثلا نرم افزارهاي:
      گنجينه روايات نور
      بحار الانوار
      جامع التفاسير و …

      اين هم كل روايات بحار الانوار، ج 52، ص 269، حالا بفرماييد چه نتيجه اي مي خواستيد از اين روايات بگيريد:
      158- قل، [إقبال الأعمال‏] وَجَدْتُ فِي كِتَابِ الْمَلَاحِمِ لِلْبَطَائِنِيِّ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ قَالَ قَالَ اللَّهُ أَجَلُّ وَ أَكْرَمُ وَ أَعْظَمُ مِنْ أَنْ يَتْرُكَ الْأَرْضَ بِلَا إِمَامٍ عَادِلٍ قَالَ قُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَأَخْبِرْنِي بِمَا أَسْتَرِيحُ إِلَيْهِ قَالَ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ لَيْسَ يَرَى أُمَّةُ مُحَمَّدٍ فَرَجاً أَبَداً مَا دَامَ لِوُلْدِ بَنِي فُلَانٍ مُلْكٌ حَتَّى يَنْقَرِضَ مُلْكُهُمْ فَإِذَا انْقَرَضَ مُلْكُهُمْ أَتَاحَ اللَّهُ لِأُمَّةِ مُحَمَّدٍ بِرَجُلٍ مِنَّا أَهْلَ الْبَيْتَ يُشِيرُ بِالتُّقَى وَ يَعْمَلُ بِالْهُدَى وَ لَا يَأْخُذُ فِي حُكْمِهِ الرِّشَا وَ اللَّهِ إِنِّي لَأَعْرِفُهُ بِاسْمِهِ وَ اسْمِ أَبِيهِ ثُمَّ يَأْتِينَا الْغَلِيظُ الْقَصَرَةِ ذُو الْخَالِ وَ الشَّامَتَيْنِ الْقَائِدُ الْعَادِلُ الْحَافِظُ لِمَا اسْتُودِعَ يَمْلَأُهَا عَدْلًا وَ قِسْطاً كَمَا مَلَأَهَا الْفُجَّارُ جَوْراً وَ ظُلْماً
      159- أَقُولُ وَ رُوِيَ فِي كِتَابِ سُرُورِ أَهْلِ الْإِيمَانِ عَنِ السَّيِّدِ عَلِيِّ بْنِ عَبْدِ الْحَمِيدِ بِإِسْنَادِهِ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ الْزَمِ الْأَرْضَ وَ لَا تُحَرِّكْ يَداً وَ لَا رِجْلًا حَتَّى تَرَى عَلَامَاتٍ أَذْكُرُهَا لَكَ وَ مَا أَرَاكَ تُدْرِكُ ذَلِكَ اخْتِلَافٌ بَيْنَ الْعِبَادِ وَ مُنَادٍ يُنَادِي مِنَ السَّمَاءِ وَ خَسْفٌ فِي قَرْيَةٍ مِنْ قُرَى الشَّامِ بِالْجَابِيَةِ وَ نُزُولُ التُّرْكِ الْجَزِيرَةَ وَ نُزُولُ الرُّومِ الرَّمْلَةَ وَ اخْتِلَافٌ كَثِيرٌ عِنْدَ ذَلِكَ فِي كُلِّ أَرْضٍ حَتَّى تَخْرَبَ الشَّامُ وَ يَكُونُ سَبَبُ ذَلِكَ اجْتِمَاعَ ثَلَاثِ رَايَاتٍ فِيهِ رَايَةِ الْأَصْهَبِ وَ رَايَةِ الْأَبْقَعِ وَ رَايَةِ السُّفْيَانِيِّ
      160- وَ بِإِسْنَادِهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ الْإِيَادِيِّ رَفَعَهُ إِلَى بُرَيْدٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ يَا بُرَيْدُ اتَّقِ جَمْعَ الْأَصْهَبِ قُلْتُ وَ مَا الْأَصْهَبُ قَالَ الْأَبْقَعُ قُلْتُ وَ مَا الْأَبْقَعُ قَالَ الْأَبْرَصُ وَ اتَّقِ السُّفْيَانِيَّ وَ اتَّقِ الشَّرِيدَيْنِ مِنْ وُلْدِ فُلَانٍ يَأْتِيَانِ مَكَّةَ يَقْسِمَانِ بِهَا الْأَمْوَالَ يَتَشَبَّهَانِ بِالْقَائِمِ ع وَ اتَّقِ الشُّذَّاذَ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ قُلْتُ وَ يُرِيدُ بِالشُّذَّاذِ الزَّيْدِيَّةَ لِضَعْفِ مَقَالَتِهِمْ وَ أَمَّا كَوْنُهُمْ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ لِأَنَّهُمْ
      بحارالانوار، ج‏52، ص 270
      مِنْ بَنِي فَاطِمَةَ

Leave a Reply

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


*


دو + 14 =